Na linku pro seniory se obrací pan Milan, který se stará o svou ženu trpící Parkinsonovou chorobou.
Pan Milan je pravidelným klientem linky od doby, kdy se u jeho ženy začaly objevovat první vážnější příznaky.
Dnes je znatelně rozrušený. Doprovázel ženu na pravidelnou kontrolu, při níž mu lékařka důrazně doporučila svěřit ženu do ústavní péče. Pana Milana takový výrok hodně naštval.
Pracovnice linky zůstává u silných emocí klienta, vztek brzy přechází v zoufalství.
Nemůžu manželku opustit!
Klient ale připouští, že je již nad jeho síly zajistit péči o ženu a zároveň chod domácnosti.
Krizová interventka vyjadřuje pochopení náročnosti situace.
Pan Milan rázně říká:
Nechci se litovat. Chci najít řešení.
Pracovnice se doptává na podrobnosti, na základě informací a podporuje ho ve snaze nechat si ženu doma. Nabízí možnost domluvit častější návštěvy pečovatelské služby.
O tom již volající uvažoval. Novinkou je pro něj možnost využít bezplatnou domácí zdravotní péči, která by dohlédla na užívání léků a pomohla s cvičením.
Líbí se mu také služba tísňového tlačítka napojeného na nepřetržitě fungující dispečink. To by mu umožnilo zanechat manželku chvíli doma samotnou bez větších obav.
Telefonát končí dohodou, že se volající ozve, jak vše dopadlo a případně zkonzultuje další postup.
Každý měsíc nové číslo s informacemi, které mohou zachránit život.